Hilversum,
08
juli
2020
|
14:42
Europe/Amsterdam

Recorddrukte telefonisch spreekuur MAX Ombudsman

Het is pas halverwege 2020, maar voor MAX Ombudsman is het nu al een recordjaar. Al meer dan 6.000 MAX-leden belden naar het dagelijkse spreekuur voor juridisch advies. Dat maakt 2020 nu al het drukste jaar sinds de oprichting van MAX Ombudsman in 2013.

Dat zoveel MAX-leden een beroep doen op MAX Ombudsman, heeft onder andere te maken met de coronacrisis. Ombudsman Jeanine Janssen is als dé reisrechtdeskundige vaak te zien in onder andere het televisieprogramma MAX vakantieman. Om het laatste nieuws uit de reisbranche te duiden en om te spreken over de vaak wijzigende coronamaatregelen voor vakantiegangers in binnen- en buitenland. Het spreekuur van MAX Ombudsman beschikt daardoor over de meest actuele vakantie-informatie.

Daarnaast gaat meer dan de helft van de telefoontjes over pensioen. En sinds MAX Ombudsman Rogier de Haan begin dit jaar liet zien hoe tweeverdienende ABP-gepensioneerden een aanvulling op hun pensioen kunnen krijgen, werd er zo veel gebeld, dat de lijnen regelmatig overbelast waren. De laatste tijd stromen de reacties binnen van MAX-leden die via het spreekuur inmiddels een hoger pensioen en een nabetaling van duizenden tot tienduizenden euro's van ABP hebben ontvangen.

Ook met andere juridische vragen en klachten kunnen MAX-leden in het spreekuur terecht voor advies of een luisterend oor. Het spreekuur van MAX Ombudsman is opengesteld voor MAX-leden, en is op werkdagen te bereiken tussen 10.00 en 12.00 uur, op telefoonnummer 035 - 6775511.