Hilversum,
23
februari
2016
|
09:11
Europe/Amsterdam

MAX Magazine permanente plek binnen de omroepbladenmarkt

Het Commissariaat voor de Media heeft Omroep MAX toestemming gegeven om de exploitatie van het wekelijkse programmablad MAX Magazine voort te zetten. MAX Magazine heeft met succes laten zien dat er nog ruimte is voor een plek binnen de omroepbladenmarkt.

MAX Magazine startte eind februari 2013 als officieel programmablad. In de binnenkort te publiceren officiële HOI-cijfers heeft MAX inmiddels een betaalde oplage van 92.304 en een wekelijks bereik van 365.000 lezers. MAX Magazine is het enige omroepblad dat elk kwartaal een stijging in oplage laat zien. Ook de inkomsten aan advertenties en commerciële proposities nemen nog steeds toe.

Jan Slagter, directeur van Omroep MAX: “Ik ben blij met dit besluit van het Commissariaat. MAX Magazine is een witte raaf binnen de omroepbladen. De inhoud is elke week verrassend en sluit aan bij de interesses van onze doelgroep. De doelstelling van Omroep MAX om naast radio, tv en online ook in print actief te zijn, is hiermee gerealiseerd. Dat geeft veel voldoening.”

Initiator Peter Contant, uitgever en hoofdredacteur van MAX Magazine: “Het succes toont aan dat er in de seniorenmarkt behoefte bestaat aan een weekblad. We hebben de crisis doorstaan en schrijven mooie cijfers. Een uitbouw van de betaalde oplagegroei tot boven de 100.000 is eind 2016 realistisch voor MAX Magazine.”

MAX Magazine
www.facebook.com/MAXMagazineNL
@MAXMagazineNL