Hilversum,
30
november
2020
|
10:35
Europe/Amsterdam

Betaalde oplage MAX Magazine passeert de 200.000

De betaalde oplage van MAX Magazine is vorige week de 200.000 gepasseerd. De campagne van het magazine ‘Samen naar de 200.000 (en meer)’ heeft al na vier weken geleid tot dit resultaat. MAX Magazine heeft er dit jaar netto meer dan 30.000 nieuwe abonnees bij gekregen en is daarmee niet alleen het grootste omroepblad geworden, maar wederom het snelst stijgende magazine van Nederland.

De 200.000ste ere-lezer is mevrouw Betty de Winter (85) uit Rotterdam. MAX-directeur Jan Slagter ging bij haar op bezoek en feliciteerde haar met taart en cadeautjes. Beelden hiervan worden vanmiddag uitgezonden in het MAX Ouderenjournaal om 16.35 uur op NPO 1.

Directeur Jan Slagter van Omroep MAX: ”Toen we het magazine in 2013 lanceerden, hadden we niet durven dromen dat we deze betaalde oplage zouden halen. Ik ben ontzettend trots op dit bereikte resultaat. Je ziet dat mensen nog steeds, ondanks de opkomst van internet, behoefte hebben aan een papieren programmagids, waar niet alleen programmagegevens in te vinden zijn, maar ook veel interessante artikelen, columns en leuke acties.”

Uitgever en hoofdredacteur Peter Contant: “De rek is nog niet uit MAX Magazine, want ik geloof stellig dat we met ons blad nog meer kunnen gaan doorgroeien. Daarnaast staat er bijna een tweede programmablad in de steigers en hebben we verregaande plannen om met de uitgeverij meer activiteiten te gaan ontplooien. Mijn persoonlijke wens is om voor de MAX-lezers een aantal keren per jaar een glossy te maken.”

MAX Magazine is het wekelijkse programmablad van Omroep MAX. Sinds de lancering in maart 2013 is het blad jaarlijks in oplage gestegen. Inmiddels zijn er ruim 170.000 abonnees en kopen wekelijks meer dan 31.000 lezers het blad in de supermarkt of boekwinkel.