25.000ste telefoontje voor MAX Ombudsman!
Het is een heuglijke dag voor MAX Ombudsman. Vandaag, dinsdag 20 november 2018, werd tijdens het telefonisch spreekuur het 25.000ste telefoontje aangenomen. Leden van MAX kunnen op het telefonisch spreekuur van MAX Ombudsman terecht met vragen, problemen en/of klachten.
Al 5,5 jaar helpen MAX Ombudsmannen Jeanine Janssen en Rogier de Haan de MAX-leden met diverse problemen en vraagstukken. Dat doen zij samen met verschillende collega’s en vrijwilligers. Het telefonisch spreekuur, elke werkdag tussen 10.00 en 12.00 uur, is erg belangrijk om deze taak goed te vervullen. “Het is eigenlijk ons goud”, zo stelt Jeanine. “Het grootste deel van de onderwerpen die wij behandelen komt voort uit de telefoontjes die binnenkomen, ook de grote zaken.” Denk hierbij aan dossiers rondom vergeten pensioenen, mijnoverheid.nl en partnerpensioenen. Maar het telefonisch spreekuur is niet alleen belangrijk om grote zaken te belichten. “We worden ook heel vaak gebeld over kleinere consumentenzaken. Zo gaan er veel telefoontjes over aankoopbewijzen, garanties en garantievoorwaarden”. De kracht van het telefonisch spreekuur ligt volgens Jeanine in de manier waarop soms heel lastige onderwerpen op een begrijpelijke manier aan de beller worden uitgelegd. “Daar zijn wij hier erg op gebrand”, aldus Jeanine. “Als je het niet makkelijk kan uitleggen, dan snap je het zelf eigenlijk ook niet.”
MAX Vandaag sprak met Jeanine Janssen over het telefonisch spreekuur. Lees het interview hier.
Spreekuur MAX Ombudsman
Elke werkdag van 10.00 tot 12.00 uur
Bereikbaar op 035-6775511 (lokaal tarief)
Exclusief voor MAX-leden
OmroepMAX.nl/MAXOmbudsman | Facebook.com/OmbudsmanMAX