Hilversum,
12
september
2016
|
15:05
Europe/Amsterdam

Vier seizoenen aan de Amstel: bio's medewerkers

Vanaf 22 oktober

Vanaf 22 oktober geeft MAX u elke zaterdag om 22.05 uur op NPO 1 letterlijk ‘een kijkje in de keuken’ van het oudste grand hotel van Nederland: het Amstel Hotel. In Vier seizoenen aan de Amstel volgt MAX de werknemers een jaar lang op alle belangrijke momenten in een unieke documentairereeks. Lees hier de bio’s van de medewerkers die in Vier seizoenen aan de Amstel aan het woord komen.

Anita Bos - General Manager
Voor het eerst in 150 jaar heeft het Amstel Hotel een vrouwelijke General Manager. Anita Bos zorgt er inmiddels al vier jaar vol passie en overtuiging voor dat het hotel nog altijd geroemd wordt om haar charme en service. Ze is altijd bezig met nieuwe ontwikkelingen en concepten om zo de beste service te kunnen leveren terwijl ze zorgt voor goed contact met al haar gasten en medewerkers.

Aad van den Berg - Chief Conciërge
Kom je door de befaamde draaideur het Amstel Hotel binnen dan staat daar al sinds 1992 Aad van den Berg achter de conciërgebalie. Hij weet precies welke gasten er in het hotel verblijven, weet elk restaurant te vinden, en kent alle vaste gasten en zij kennen hem. Hij neemt je met zijn mooie verhalen mee terug in de tijd en laat zien wat het Amstel Hotel zo bijzonder maakt.

Kaj Rensen – Conciërge
De jonge Kaj Rensen werkt pas sinds begin 2015 in het Amstel Hotel maar ontwikkelt zich snel. Waar hij begon als bagagist werd hij binnen de kortste keren de jongste conciërge die het hotel ooit heeft gehad. Met de ervaren Aad en Peter naast hem leert hij het vak van de besten. Zijn volgende doel is lid worden van de Gouden Sleutels, de wereldwijde vereniging van hotel conciërges waar alleen de beste conciërges zich toe mogen rekenen.

Peter Moos - Conciërge
Al sinds het Amstel Hotel in 1992 haar deuren heropende na een grootschalige verbouwing kunnen gasten met al hun verzoeken terecht bij Peter Moos. Een tafel in een vol sterrenrestaurant, tickets voor een uitverkocht concert, Peter kijkt nergens meer van op. In het Amstel Hotel staat de gast centraal dus regelt hij het allemaal.

Pim de Hooge - Front Office Manager
Erg belangrijk voor het Amstel Hotel is het ontvangst. Via de draaideur stappen gasten de indrukwekkende lobby met haar hoge plafond, prachtige kroonluchter en de monumentale trap binnen om vervolgens in te checken bij Pim de Hooge en zijn team. Onder toezicht van Pim ziet de lobby er elke dag uit om door een ringetje te halen en door de gastvrijheid van zijn team geeft hij de gasten het ‘thuisgevoel’. Vanaf het moment dat ze binnen stappen tot de laatste minuut van hun verblijf in het hotel.

Rogér Rassin - Executive Chef
Het Amstel Hotel is gezegend met een toonaangevend restaurant met Michelin ster, een brasserie en lounge en een aantal zalen. Elke dag zorgt Executive Chef Rogér Rassin met zijn team voor culinaire hoogstandjes in de Amstel keukens. Of het nou om 2 of 200 gerechten gaat, Rogér blijft altijd kalm en bereidt met veel vakmanschap en liefde voor zijn vak de lekkerste en mooiste gerechten.

Keng Vichianrat - Chef de Cuisine
Sinds 2008 is het Amstel Hotel een top chef rijker. Keng Vichianrat begon ooit als afwashulp in een restaurant waar hij in aanraking kwam met het vak. Vanaf dat moment had hij nog maar één doel, top chef worden. Inmiddels is hij doorgegroeid tot tweede man in de keukens van het Amstel Hotel, heeft hij vele prijzen gewonnen en als het aan hem ligt worden er nog een aantal aan toegevoegd.

Emiel Kwekkeboom - Senior Sous Chef La Rive
Emiel Kwekkeboom is samen met de Chef en Keng verantwoordelijk voor de leiding in de keuken en werkt vol passie aan de nieuwe gerechten op de kaart van Restaurant La Rive.

Monique van der Hoek - Supervisor Reservations
De eerste medewerker van het Amstel Hotel waar je als gast contact mee hebt, is Monique van der Hoek. Reserveringen voor het hotel worden nog veelal telefonisch gemaakt en Monique zorgt er vanaf de eerste minuut voor dat de wensen van de gasten worden vervuld en dat hun verblijf een onvergetelijke ervaring zal worden.

Elisabeth Torn - Assistant Executive Housekeeper
Als er iemand oog voor detail heeft dan is het Elisabeth Torn wel. Ze weet precies hoe suites eruit horen te zien, wat gasten verwachten en ze ziet elk vuiltje en elk stofje. En is het niet goed genoeg, dan steekt ze gewoon zelf de handen uit de mouwen. Elisabeth werkt al drie jaar bij het Amstel Hotel en straalt liefde voor haar vak uit, daardoor wordt ook schoonmaken een feestje.

Wisse Schellevis - Senior Banqueting Sales Executive
Of je nou een serieus gesprek wilt hebben of zin hebt in een lolletje, bij Wisse Schellevis ben je aan het juiste adres. Met zijn enthousiasme haalt hij de zakelijke markt het Amstel Hotel in maar ook met de showbusiness weet hij perfect om te gaan. Wisse is behulpzaam en altijd toegankelijk voor gasten en collega’s. Dat zorgt ervoor dat, sinds hij in 2012 bij het Amstel Hotel begon, het geen dag saai is geweest met hem.

Jeroen van Zon - Executive Assistant Manager
Jeroen van Zon werkt zijn hele leven al in hotels en sinds 2012 maakt hij deel uit van het management van het Amstel Hotel. Jeroen is verantwoordelijk voor de operationele afdelingen van het hotel, van receptie tot Restaurant La Rive en de zalen. Maar manager of niet, Jeroen weet van aanpakken zodra het druk wordt. Hij is een man van zijn woord, dus je weet wat je aan hem hebt. Serieus en praktisch, maar als je zijn pretoogjes ziet weet je dat er een scherpe grap aan komt. 

Hendrik Wirth - Sales Manager
Hendrik Wirth is Sales Manager en reist voor het hotel regelmatig naar het Midden-Oosten. Als zijn gasten aankomen is Hendrik altijd in de lobby te vinden om alle de laatste details te regelen en de gasten zelf persoonlijk te ontvangen.

Madeleine van der Pauw – Assistant Director of Sales & Marketing
Sinds vorig jaar zomer heeft Madeleine van der Pauw de leiding over het Sales Team en verkoopt ze de kamers, zalen en restaurants met veel enthousiasme.

Jolanda Kamies - Management Assistent
Sinds eind 2012 is Jolanda Kamies de Management Assistent. Haar dag ziet er altijd anders uit. Je kan denken aan het organiseren van de kunstexposities tot het maken van een nieuwe brochure of activiteiten voor 150 jaar bestaan van het hotel.

Niels Spronk - Assistant F&B Manager
Voor alles wat met eten en drinken te maken heeft in het Amstel Hotel kun je bij Niels Spronk terecht. Hij weet hoe hij alles wil hebben, staat open voor verandering en verbetering en gaat nieuwe uitdagingen, zoals het uitzoeken van een nieuw servies waar iedereen in het hotel een mening over heeft, graag aan. Sinds een jaar komt hij elke dag op zijn vouwfiets naar het hotel en hij gaat niet weg voor hij eerst nog een aantal stappen heeft gezet.

Ronald Opten - Maître d’ - Sommelier
De koning van de wijnkelder van het Amstel Hotel is Ronald Opten. Avond na avond bezorgt hij zijn gasten een culinaire beleving aan de Amstel in restaurant La Rive. Samen met zijn vakkundige team, een uitgebreide wijncollectie en mooie verhalen over druiven, wijngebieden en aroma’s zorgt hij er al acht jaar voor dat het gasten aan niets ontbreekt.

Vier seizoenen aan de Amstel
Vanaf zaterdag 22 oktober (8 afleveringen)
22.05 uur op NPO 1
#4seizoenenAmstel

Noot voor redactie:
Het is mogelijk de eerste aflevering van Vier seizoenen aan de Amstel in het Amstel Hotel te bekijken op donderdag 6 oktober om 16.00 uur. Pers kan zich hiervoor aanmelden via communicatie@omroepmax.nl.

Voor aanvullende informatie over het hotel:
InterContinental Amstel Amsterdam, Anita Bos General Manager. Anita.bos@ihg.com, 06 107 33 643.